torstaina, kesäkuuta 23, 2005

Hyvää juhannusta!

juhannus

Olen viime päivät väkertänyt tällaista:
pitsia
Lanka ohuen ohutta, mutta malli on vaan jotenkin niin viehättävä että tekee mieli sitä tehdä. Olen minä tehnyt myös paria ristipistovauvataulua loppuun (näille keväällä syntyneille vauvoille), laitan tauluista kuvat sitten kehystettyinä. Taulut tein tässä jo aiemmin, nyt sitten vaan laitan enää nimiä jne.

Ja sitten ihan muuta... Kyllä tuo kaukolainaaminen on kätevää. Suomalaisista kirjastoistalöytyy paljon neule- ja käsityöaiheisia kirjoja. Ei siis ollenkaan tarvitse rajoittua lähikirjaston antiin. Itse sain juuri tällä viikolla kaukolainaan kolme Nancy Bushin kirjaa Knitting on the Road, Folk Socks ja Folk Knitting in Estonia. Kaikkia näitä kirjoja olen haaveillut hankkivani, hyvä ettei tullut ostettua, enemmistö malleista ei ole ollenkaan minun mieleeni, eipä menneet rahat turhaan. On niissä kuitenkin jotain mielenkiintoisia malleja, joten kyllä ne lukemisen arvoisia ovat.

Tässä muutamia käsityökirjoja joita olen viime aikoina lueskellut ja todennut itseäni miellyttäviksi (niissä on joitain malleja joita haluan toteuttaa tai muuten vaan mielenkiintoisia):
  • Socks, socks, socks
  • Mary Oljen kauneimmat pitsit
  • Koristeelliset ristipistot - Maria Diaz
  • Have you any wool - Jan Messent
  • Cross Stitchers Big Book of Alfabets and Borders
  • The Family Collection - Debbie Bliss
  • Cross Stitch and Sampler Book
  • Kaunista kirjomalla - Mary Norden
  • Traditional Lace Knitting - Furze Hewitt
  • Neulojan käsikirja - Lesley Stanfield
  • Pykäpistoista linnunsilmiin - Lucinda Ganderton

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti